Våra tjänster

Klagomål

Dina synpunkter är viktiga för vår utveckling. För oss är det viktigt att du som kund är nöjd med våra tjänster och vårt bemötande. Motsvarar vi inte dina förväntningar välkomnar vi att du framför dina synpunkter till oss.

Hjälp oss att bli bättre!

Lämna ett klagomål

Klagomål - Så här gör du

I de allra flesta fall är det lättast att lösa ett problem om du vänder dig direkt till den som gett dig anledning att klaga.

Vill du av någon anledning inte prata med den personen kan du vända dig till någon av våra chefer på bankkontoret. Du kan också kontakta klagomålsansvarig.

Lämna ditt klagomål skriftligt genom att ladda ner blanketten för överklagan: Blankett Överklagan av bankens beslut (pdf)

Kontaktuppgifter till klagomålsansvarig

Postadress

Vimmerby Sparbank AB
Att: Klagomålsansvarig
Box 103
598 22 Vimmerby 

E-post

Andra vägar för prövning

Om vi inte har kunnat tillmötesgå dig i ett överklagat ärende kan du gå vidare genom andra vägar för prövning. Du kan få opartisk information och vägledning från Konsumenternas Bank- och Finansbyrå eller Konsumenternas Försäkringsbyrå om ditt ärende gäller försäkring. Du har även möjlighet att få ditt ärende prövat genom anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden eller vid allmän domstol.

Konsumenternas Bank- och Finansbyrå

Box 24215
104 51 Stockholm
Telefon: 0200-22 58 00

Konsumenternas Bank- och finansbyrå (konsumenternas.se)

Allmänna Reklamationsnämnden 

Box 174
101 23 Stockholm
Telefon: 08-508 860 00

Allmänna reklamationsnämnden (arn.se)